26 December 2010

Cinta Vs Sayang....

Soklan yg apa beza cinta dan syg ni selalu aku persoalkan pada kwn2 aku..tp xda pun yg btol2 leh bg jawapan ngn yakinnya…mungkin pandangan org lain tntg bnda ni..fahaman lain2….hurm..bg aku cinta itu x kekal..ntah la…aku tgk org2 yang bercinta ni selalu x kekal lama….kalo org tuh bercinta kerana syg..yg tuh lah yg slalu ke jinjang pelamin…persoalan makin berbelit2 di sini…cinta kerana syg??...org yg bercinta xrase syg ke??...ha…syg pulak aku takrifkan stu perasaan yg kekal abadi…macam yg aku rase…aku syg sngt kawn2 aku…tp aku x cintakan mereka..coz cinta tuh leh dtg dah pergi..tp perasaan syg..kekal slamanya…

Knp org yg bercinta tuh…ada sesetgh golongn sanggup gadaikan harga diri mereka…dgn alsan kerana sygkan pada si bf/gf….tp bukankah kalo syg kita saling menghargai sesame sendiri..klo dah bg semua tuh..dah xda apa nak dihargaikan lagi…..kan???....hurm….yg pasti..kalo lah kawan2 aku baca blog aku ni..aku nk bagitahu dorg yang aku sygkan dorg..tp aku x cintakan dorang….kerana cinta itu akan pergi..tp syg kekal selamanya…syg tuh sentiasa ada..tp perasaan cinta tuh xlama….aku nak syg dorg selamanya..selagi aku boleh melihat..selagi hayat dikandung badan..sblum nafas terhenti..aku akan terus syg kawan2 aku..thanx korunk sudi jdi kawan2 aku n menceriakan hari2 aku….

1 comment:

Rezz Fukumoto said...

aku pown syg semua kwn2 aku~~~

Renung2kan...