05 December 2010

MALAM TUNAS BUDAYA 2010

Malam Tunas Budaya atau dalam singkatannya MTB..MTB ni merupan mlm kebudayaan yang menggabungkan 2 kolej kediaman menjadi satu kumpulan...Permulaan langkah aku sebagai pemimpin menguji tahap kepimpinan aku untuk bekerjasama dengan kolej kelima dalam satu kumpulan,,serius mmg susah sangt nak cari idea untuk ikut tema UPM CARE...aduhai..dah lah seminggu je latihan untuk dak2 junior ni..hurm..sama je mcm pengalaman aku masa mtb tahun lepas..seminggu gak latihan...so..pkir punya pikir..dapat dah idea..so aku pun carilah jurulatih..ha ni satu g masalah..nak cari koreografer..punyalah susah...nak bayaran RM700..motif!! kalo konfrim mng xpe gak..xnak lah aku amik risiko..so aku cari mmber2 aku je dari kelab tarian yang terkenal kat UPM ni..murah sikit bayarannya...lagi 3 hari nak bertanding...bila ada someone ni tgk..dia bnyk giler komen..sumpah aku geram n tension ngan dia...dah lah xbg apa2 idea..tp nak yg meletup...dia suh tukar..bygkan..step pun dah hbis..terpaksa lah tukar balik..cari lagu yg betul2 meletup...blatih lah dlm masa 3 hari je..sampailah pada hari pertandingan....Alhamdulillah..bersyukur pada Tuhan...wat kali ini..gabungan KPZ dan K5 dibawah nama SUARA mendapt tempat ketiga keseluruhan dan anugerah publisiti terbaik...Sejak dari kemenangan ini..aku berusaha untuk menaikkan nama kolej aku dalam bidang kebudayaan...dan selepas je kemenangan ini..aku bnyk dapt bantuan kewangan dari pihak pengurusn kolej aku....tq sangt..aku harap la akan terus mendapat sokongn dari semua pihak untuk memjukan nama kolej dalam bidang seni.."Melestari Budaya. Membina Personaliti"

No comments:

Renung2kan...