23 December 2009

Aku Tetap Blues....

Tak semestinya orang yang tak berpelajaran tinggi tu tak boleh berjaya...orang blajar jauh-jauh sampai luar negeri tuh pun ramai yang menganggur...cuma kita kner tahu kat mana kebolehan kita..kalau kena pada jalannya...WHY NOT kita xbleh berjaya???..yang penting uasaha tanpa jemu...
Teringat aku pada ayah dan ibu ku di kampung tercinta....
Dua insan yang menyemarakkan semangat aku selama ini...memg betul apa yang mereka kater..'di mana ada usaha..di situ ada jalan'...dan sekarang..aku dah nampak jalan itu...cuma aku kner perbetulkan jalan itu...
Hidup ini hanya ada 2 jalan..satu jalan kebaikan dan satu jalan keburukan...terpulanglah pada diri kita nak pilih jalan yang mana..ttp ingat....tersalah langkah kita yang binasa..dan pesan aku...sekali kita melangkah...jangan undur semula...kita tempuhi sahaja segala dugaan yang kita tempuhi dengan tabah..ingat...DIA(Tuhan) sentiasa memerhatikan dan bersama kita...renung-renungkan....

No comments:

Renung2kan...